Аеродинамічний дослідницький комплекс
Національного авіаційного університету України

   


 

Аеродинамічна труба ТАД-1

Аеродинамічна труба ТАД-1 являє собою замкнену атмосферну аеродинамічну трубу з робочою частиною квадратного перерізу 4 x 4 м і довжиною 10.5 м, обладнану щілинними стінками зі ступенем перфорації близько 12%. Квадратний перетин робочої частини ТАД-1 дозволить отримувати більш достовірні дані при випробуваннях високонесучих літакових конфігурацій (літаків короткого та вкороченого зльоту і посадки), у тому числі на великих закритичних кутах атаки, а також в умовах близькості землі.
Нажаль, пусконалагоджувальні роботи на електрообладнанні труби закінчені не були. Проводилися контрольні прокручування двигунів приводу без створення потоку у робочій частині. Привод труби складається з двох двоступеневих вентиляторів ВОД-50, які приводяться у обертання двигунами постійного струму потужністю 2,5 МВт кожний. Розрахункова швидкість потоку у робочій частині становить 72 м/с. ТАД-1 придатна також для випробувань натурних легкових автомобілів та великомасштабних моделей вантажних автомобілів, трейлерів, потягів та ін.
Існує проект доопрацювання повітроводів ТАД-1 з метою створення круглої вертикальної робочої частини діаметром до 4,5 м при розрахунковій швидкості потоку до 60 м/с. Ця робоча частина може використовуватися для тренувань парашутистів у вільному падінні, досліджень штопорних характеристик літаків та характеристик несучих гвинтів на режимах вертикального підйому та зниження, характеристик парашутно-десантних систем. Проект передбачає можливість почергового використання як горизонтальної, так і вертикальної робочих частин.

Ступінь готовності

На даний момент у трубі повністю змонтовані всі елементи проточної частини: вентилятори з системою регулювання положення лопаток направляючого апарату, вали довжиною 21 м з проміжними опорами, лопатки всіх чотирьох поворотних колін, хонейкомб та детурбулізуюча сітка, щілинні стінки робочої частини. У електромашинній залі змонтовані двигуни головного приводу з системою регулювання частоти обертання, допоміжні системи охолодження двигунів та рекупераційні системи гальмування головних двигунів, прилади й автоматика. Для створення потоку залишилось виконати остаточний монтаж трубопроводів циркуляційної системи змащування підшипників та деякого електрообладнання допоміжних систем, пусконалагоджувальні роботи, провести внутрішнє очищення проточної частини аеротруби від бруду та пилу, поновити фарбування.


На головну