Аеродинамічна труба уТАД-2
Технічні дані
3. Типи аеродинамічних випробувань
3.1 Вагові випробування на трикомпонентних вагах
У цих експериментах модель монтується на зовнішніх 3-компонентних рейтерних вагах АВМК(т), які можуть працювати як у режимі ручного урівноважування, так і в режимі тензоваг з використанням автоматизованої системи збирання та обробки інформації. Поперечна база підвіски стала і складає 450 мм, поздовжня може регулюватися у діапазоні 300...450 мм.
3.2 Дослідження примежового шару
Дослідження ведуться на жорстко закріпленій плоскій пластині, обладнаній координатником з вертикальним переміщенням щупу, або на профілі, встановленому на вагах, з безпосередньою реєстрацією інтегральних аеродинамічних характеристик (рис. 3.1). Засоби управління примежовим шаром та засоби візуалізації (рис. 3.2) монтуються за межами потоку.
| |
Рис. 3.1 Дослідження управління примежовим шаром за допомогою поздовжніх вихорів | Рис. 3.2 Установка для візуалізації течії у примежовому шарі профілю |
3.3 Атестація пристроїв для вимірювання швидкості та напряму вітру
Випробування та метрологічна атестація засобів вимірювання швидкості та напрямку повітряного потоку, а саме: анемометрів, анеморумбометрів, приймачів повітряного тиску. Діапазон швидкостей потоку у робочій частині (3.5...28 м/с), діапазон напрямків повітряного потоку 0...360o.
Рис. 3.3 Анемборумбометр "Марк-60" у робочій частині УТАД-2
3.4 Відпрацювання експериментального обладнання, методик вимірювання й обробки результатів експериментів у аеродинамічних трубах малих швидкостей
Постійне вдосконалення методів і методик аеродинамічних досліджень вимагають проведення реальних експериментів в аеродинамічних трубах. Враховуючи, що вартість експериментів у аеротрубі ТАД-2 є достатньо великою, частина робіт може бути перенесена і виконана у порівняно дешевій аеротрубі менших розмірів. Такі роботи, як оцінка можливості реалізації нових методів аеродинамічних досліджень, відпрацювання ергономічних властивостей нового програмного забезпечення в частині роботи оператора та представлення результатів, удосконалення методів обробки даних можуть бути у значній частині виконані на аеротрубі УТАД-2 (рис. 3.4).
Рис. 3.4 Модель установки для дослідження нестаціонарних аеродинамічних характеристик літальних апаратів у робочій частині аеротруби УТАД-2
|